Išorinio vertinimo tikslas – skatinti mokyklas tobulėti siekiant geresnės ugdymo(si) kokybės ir geresnių mokinių pasiekimų.
Mokyklų veiklos kokybės išorinis vertinimas – formuojamasis mokykloje vykstančių procesų vertinimas, teikiantis informaciją mokyklos veiklai koreguoti ir jos rezultatams gerinti. Išorinis vertinimas remiasi mokyklos atliktu įsivertinimu.
Išorinis vertinimas gali būti:
Visuminis vertinimas vykdomas naudojant 2016 m. patvirtintą 25 rodiklių sistemą, apimančią 4 mokyklos veiklos sritis – rezultatus, ugdymą(si) ir mokinių patirtis, ugdymo(si) aplinkas, lyderystę ir vadybą.
Teminio vertinimo metu nustatyti rodikliai gali būti perstruktūruojami atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro nustatytą probleminį klausimą. Analizuojamos 3 mokyklos veiklos sritys: rezultatai, ugdymas(is) ir mokinių patirtys, lyderystė ir vadyba.
Rizikos vertinimo metu analizuojami 3 mokyklos veiklos sričių (rezultatai, pagalba mokiniui, ugdymo(si) procesas) rodikliai. Lyderystė ir vadyba nėra išskirta kaip atskira sritis, tačiau ji yra labai svarbi (kaip kontekstinė informacija) analizuojant bet kuriuos mokyklos veiklos duomenis, identifikuojant reikšmingus, geresnę mokinių pažangą ir pasiekimus sąlygojančius veiksnius.
Praėjus metams po rizikos vertinimo analizuojami gauti duomenys apie mokyklos veiklos kokybės kaitą ir mokyklos vadovo veiklos vertinimo rezultatus. Praėjus dvejiems metams – organizuojamas pakartotinis vertinimas. Teigiamas mokyklos veiklos pokytis konstatuojamas, jeigu pakartotinio vertinimo metu aukštesniu lygiu įvertinama daugiau kaip pusė rodiklių.
Vertinimo mokykloje metu daugiausiai dėmesio skiriama ugdymo proceso stebėjimui (tam skiriama ne mažiau kaip 75 procentai vertintojų darbo mokykloje laiko). Pastebėjimai fiksuojami:
Po stebėtos pamokos mokytojui pasakomi ne mažiau kaip 3 stiprieji ir ne daugiau kaip 2 tobulintini pamokos aspektai.
Vertinant mokyklos veiklą naudojami penki vertinimo lygiai.
Mokykla su išorinio vertinimo išvadomis supažindina mokinius ir jų tėvus.
Po vertinimo veiklos tobulinimu rūpinasi mokykla ir jos steigėjas, veiklos tobulinimui pasitelkiami konsultantai.
Agentūra kartu su Švietimo ir mokslo ministerija stebi ir analizuoja mokyklų pažangą ir mokykloms teikiamos pagalbos poveikį po išorinio vertinimo.
2022-02-15 Įsakymas Nr. V-261
2022-02-09 Įsakymas Nr. V-200
2021-08-06 Įsakymas Nr. V-1443
2021-07-26 Įsakymas Nr. V-1383
2021-07-09 Įsakymas Nr. V-1254
2021-06-21 Įsakymas Nr. V-1150
2019-09-04 Įsakymas Nr. V-981
2019-09-04 Įsakymas Nr. V-980
2019-02-15 Įsakymas Nr. V-129
2018-12-03 Įsakymas Nr. V-962
2018-01-29 Įsakymas Nr. 2V-11
2017-11-07 Įsakymas Nr. V-856
2017-10-03 Įsakymas Nr. V-741
2017-10-03 Įsakymas Nr. V-742
2017-10-02 Įsakymas Nr. V-734
2017-05-02 Įsakymas Nr. V-322
2016-12-30 Įsakymas Nr. V-1167
2016-10-17 Įsakymas Nr. V-910
Įsakymo priedas. 2017 m. vertinamų mokyklų sąrašas
2016-04-15 Įsakymas Nr. V-340
Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2016 m. II pusmetį, sąrašo patvirtinimo
Įsakymo priedas. 2016 m. II pusm. vertinamų mokyklų sąrašas
2016-04-13 Įsakymas Nr. V-321
Dėl bendrojo ugdymo mokyklų atrankos kriterijų 2016 m. II pusm. išoriniams vertinimams
2015-11-12 Įsakymas Nr. V-1165
Dėl 2016 m. I pusm. vertinamų bendrojo ugdymo mokyklų sąrašo patvirtinimo
Įsakymo priedas. 2016 m. I pusm. vertinamų mokyklų sąrašas.
2015-05-11 Įsakymas Nr. V-520
Dėl 2015 metais vertinamų bendrojo ugdymo mokyklų sąrašo patvirtinimo
Įsakymo priedas. 2015 m. vertinamų mokyklų sąrašas
2015-05-11 Įsakymas Nr. V-521
Dėl bendrojo ugdymo mokyklų atrankos kriterijų 2015 m. išoriniams vertinimams patvirtinimo
2014-09-16 Įsakymas Nr. V-811
2013-03-26 Įsakymas Nr. V-248
Įsakymo priedas. 2013 m. vertinamų mokyklų sąrašas.
2012-10-10 Įsakymas Nr. V-1445
Dėl 2013 metais vertinamų bendrojo ugdymo mokyklų sąrašo patvirtinimo