Projekto renginiai

2024 m. kovo 19 d.

Kovo 21–22 d. startuoja mokymai pirmosioms ikimokyklinio ugdymo pedagogų grupėms Klaipėdoje ir Šiauliuose. Mokymai yra skirti padėti ikimokyklinio ugdymo įstaigų bendruomenėms pasirengti savo mokyklos ugdymo programą, atliepiančią 2023 m. rugsėjį patvirtintas Ikimokyklinio ugdymo programos gaires, ir organizuoti šiuolaikišką, visuminį vaiko ugdymosi poreikius ir tėvų (globėjų) lūkesčius atitinkantį ikimokyklinį ugdymą. Naujos programos mokyklose bus pradėtos įgyvendinti nuo 2025 m. rudens.

Pirmuosius mokymus ves lektorės, ikimokyklinio ugdymo specialistės ir praktikės Auksė Buožienė ir Eglė Slaninaitė-Bučnė, Reda Ponelienė ir Eglė Galkauskienė. Šios lektorės dalyvavo projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ organizuotuose lektorių mokymuose ir yra pasirengusios įgyvendinti mokymų programą, apimančią 4 teorinius-praktinius modulius, dalyvių savarankišką darbą ir konsultacijas.

Planuojama, kad 2024 m. kovo – 2025 m. birželio mėnesiais vyksiančiuose mokymuose dalyvaus apie 50 procentų kiekvienos šalyje veikiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos pedagogų, vadovų, taip pat savivaldybių administracijų švietimo padalinių, mokytojų švietimo centrų specialistai (apie 9000 dalyvių).

Mokymai yra Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamo ES projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ dalis. Juos organizuoja ir dalyvių grupes komplektuoja viešąjį konkursą laimėjusi VšĮ „Gyvenimo Universitetas Lt“.

2024 m. kovo 4 d.

Vasario paskutinę dieną Nacionalinė švietimo agentūra su VšĮ „Gyvenimo Universitetas Lt“ pasirašė septynias mokymų paslaugų sutartis, kurias įgyvendinant 2024 m. kovo – 2025 m. birželio mėnesiais bus organizuojami mokymai visų šalies institucijų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, atstovams. Mokymų paskirtis – padėti mokykloms atsinaujinti savo mokyklos ikimokyklinio ugdymo programą pagal Ikimokyklinio ugdymo programos gaires (toliau – Gairės) ir vykdyti šiuolaikišką, visuminį vaiko ugdymosi poreikius ir tėvų (globėjų) lūkesčius atliepiantį ikimokyklinį ugdymą.

Planuojama, kad į mokymus bus pakviesta apie 9000 ikimokyklinio ugdymo mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, direktorių ir jų pavaduotojų, savivaldybių administracijų švietimo padalinių, pedagogų švietimo centrų specialistų. Mokymai organizuojami NŠA įgyvendinant Europos Sąjungos fondų finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“.

Primename, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. V-1142 „Dėl ikimokyklinio ugdymo programos gairių patvirtinimo“, šalies mokyklos, vykdančios ikimokyklinio ugdymo programas, savo mokyklos ikimokyklinio ugdymo programą vadovaujantis Gairėmis, privalo pasirengti ir pradėti įgyvendinti nuo 2025 m. rugsėjo 1 d.

Lapkričio pabaigoje NŠA surengė konferenciją-susitikimą su Lietuvos savivaldybių administracijų švietimo specialistais, atsakingais už ikimokyklinį ugdymą. Renginyje buvo aptartas pasirengimas tolesniems pokyčiams ikimokyklinio ugdymo sistemoje, Ikimokyklinio ugdymo programos gairės, ikimokyklinio ugdymo programų turinio atnaujinimas ir pagalba tas programas rengiančioms švietimo įstaigoms. Platesnį konferencijos aprašymą rasite Nacionalinės švietimo agentūros tinklalapyje straipsnyje „Ikimokyklinio ugdymo turinio pokyčiai: naujovės, kaita, pagalba“. Straipsnio pabaigoje rasite ir visą konferencijos įrašą.

Lapkričio 13–17 d. grupė Lietuvos mokslininkų ir praktikų, šiuo metu atnaujinančių ikimokyklinio ugdymo turinį, stažavosi Airijoje ir Škotijoje. Išvykos tikslas – susipažinti su airių ir škotų ikimokyklinio ugdymo įgyvendinimo praktika ir pastaraisiais metais atnaujintu ugdymo turiniu, kuris remiasi naujausiais moksliniais tyrimais, tarptautinių organizacijų rekomendacijomis dėl kokybiško ankstyvojo ugdymo ir šiuolaikinėmis ugdymo turinio tendencijomis.

Per dvi stažuotės dienas Airijoje ir tris dienas Škotijoje dalyviai lankėsi trijų lygių institucijose: nacionalinio lygmens, kurios kuria, stebi ir atnaujina ikimokyklinio ugdymo turinį, savivaldybių įstaigose, padedančiose ugdymo įstaigoms tą turinį įgyvendinti, ir pačiose ugdymo įstaigose. Su skirtingų organizacijų veikla ir praktika susipažinusiems dalyviams įspūdį paliko susitarimų, įsipareigojimų ir atsakomybės dermė tarp nacionalinio, regioninio ir mokyklos lygmens, lankytų įstaigų vadovų ir praktikų profesionalumas, tvirtas žinojimas, kokie yra jų organizacijos tikslai, kodėl jie tokie ir kokie komandos veiksmai padeda jų siekti.

Lietuvoje šiuo metu yra atnaujinamas ikimokyklinio ugdymo turinys. Nuo 2025 m. rugsėjo mokyklos, kurios įgyvendina ikimokyklinio ugdymo programą, ją atsinaujins ir vykdys vadovaudamosi Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis Ikimokyklinio ugdymo programos gairėmis. Tiek Airijoje, tiek Škotijoje svarbią vietą atnaujinant ugdymo turinį vaidina ir susitarimų, kaip būtų tikslinga planuoti ugdymo praktiką, persvarstymas. Į pagalbą praktikams parengta daug įvairios metodinės medžiagos, pavyzdžių, kaip įsivertinti vaiko gebėjimus ir atsižvelgiant į juos kryptingai planuoti kasdienę ugdomąją veiklą, kaip, vadovaujantis ikimokyklinio ugdymo gairėmis/programa (Škotijoje – Scotland’s Curriculum for Excellence), Airijoje – Aister), stebėti vaiko pažangą ir toliau tikslingai planuoti kasdienę praktiką. Abi šalys, siekdamos kokybiško ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymo, yra parengusios kokybės užtikrinimo rodiklius. Škotijoje kokybės rodiklių rinkinys ,,Kaip veikia mūsų ankstyvasis ugdymas ir vaikų priežiūra?“ (angl. ,,How good is our early learning and childcare?) padeda praktikams pastebėti ir įsivertinti ne tik stipriąsias praktinio ugdymo puses, bet ir identifikuoti sritis, kuriose galima padaryti daugiau, pavyzdžiui, stebėti teigiamus pokyčius ir taip padėti vaikams ugdytis ir siekti pažangos. Airijoje veikia nacionalinė ankstyvojo ugdymo kokybės sistema, žinoma kaip ,,Síolta“, kuri yra nacionalinių ankstyvojo ugdymo kokybės standartų rinkinys. Juo siekiama pagerinti ankstyvos vaikystės patirtį vaikams nuo gimimo iki šešerių metų.

Nemažo stažuotės dalyvių dėmesio sulaukė vaiko pažangos stebėjimo ir fiksavimo sistema. Pasak dalyvių, vaiko pažangos stebėjimas ir fiksavimas laikomas neatsiejama ir ypač svarbia ugdymo dalimi. Vaiko pažanga fiksuojama įvairiomis formomis: dienoraščiuose, aplankuose, skaitmeninėje erdvėje ir kt. Airijoje didelis dėmesys skiriamas tam, kad praktikai suprastų, kokią įtaką vaiko stebėjimas, jo pažangos fiksavimas daro tiek kasdienės veiklos, tiek tolesnės vaiko ūgties perspektyvos planavimui.

Mokymosi vizitą organizavo Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama Europos Sąjungos fondų finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“. Stažuotėje dalyvavo projekto ikimokyklinio ugdymo turinio medžiagos rengėjai, atnaujinantys ikimokyklinio ugdymo turinį, švietimo sistemos ir viešojo administravimo institucijų specialistai, projekto turinio ir veiklos koordinatoriai.

Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama Europos Sąjungos fondų finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ (Nr. 10-014-P-0001), skelbia lektorių atranką. Lektoriai 2024–2025 m. vykdys mokymus, skirtus mokytojams, ugdantiems vaikus pagal ikimokyklinio ugdymo programą, vadovams, švietimo sistemos ir viešojo administravimo institucijų specialistams. Mokymų tikslas – padėti institucijoms pasirengti savo mokyklos ikimokyklinio ugdymo programą pagal Ikimokyklinio ugdymo programos gaires ir ją kūrybiškai įgyvendinti.

Pateikiame Ikimokyklinio ugdymo turinio atnaujinimo mokymų lektorių atrankos aprašą, kuriame pateikta visa aktuali informacija pretendentams.

Artėjant naujiems mokslo metams Lietuvos mokslininkų ir praktikų grupė parengė Ikimokyklinio ugdymo programos gairių projektą. Pareikalavęs ne vieno susitikimo ir karštų diskusijų dokumento kūrimo procesas baigiasi paskutiniu etapu – Teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbtam Gairių projektui (TAIS projekto numeris 23-11816) kviečiame teikti siūlymus ar pastabas iki rugpjūčio 25 d.

Ikimokyklinio ugdymo programos gairės yra viena iš Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamo Europos Sąjungos projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ veiklų. Gairėse aptariamos esminės ikimokyklinio ugdymo programos kūrimo ir atnaujinimo kryptys. Siekiant, kad Gairės kuo kryptingiau būtų naudojamos kuriant kokybišką, į vaiko poreikius atlieptą ugdymo turinį, jų projektas ne kartą buvo pristatytas švietimo bendruomenei ir plačiajai visuomenei. Konsultacijose dalyvavo ikimokyklinio ugdymo mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, savivaldybių administracijų švietimo padalinių ir švietimo centrų specialistai, mokytojų asociacijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai ir kt. Šis kvietimas yra paskutinė galimybė koreguoti ar pildyti dokumentą prieš teikiant jį tvirtinti švietimo, mokslo ir sporto ministrui.

Birželio 20 d., 10 val. (nuotoliu) kviečiame dalyvauti viešojoje konsultacijoje, skirtoje aptarti informacinės-socialinės komunikacijos kampanijos viešąjį pirkimą ir jam rengiamą techninę užduotį (specifikaciją). Konsultacijos tikslas – informuoti komunikacijos paslaugų organizatorius apie planuojamą komunikacijos kampanijos viešąjį pirkimą ir išgirsti jų pasiūlymus kryptingesniam pirkimui vykdyti.

Viešoji konsultacija yra organizuojama įgyvendinant Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“. 2022–2026 m. vykdomo projekto tikslas – užtikrinti ikimokyklinio ugdymo kokybę. Viena iš projekto veiklų yra informacinė-socialinė komunikacijos kampanija, kuria siekiama, kad kuo anksčiau ir kuo daugiau tėvų (globėjų) savo vaikus vestų į ikimokyklinio ugdymo įstaigas.

Konsultacijos metu bus trumpai pristatyti tiek projekto, tiek komunikacijos kampanijos tikslai ir uždaviniai, detalizuotos kampanijos tikslinės grupės ir siekiami rezultatai, pristatyta ir aptarta techninė užduotis.

Numatoma renginio trukmė – iki 1 valandos.

Registruotis į konsultaciją kviečiame el. pašto adresu: simona.plienaityte.mikaliuniene@nsa.smm.lt.

Kilus klausimams susisiekite su Simona Plienaityte-Mikaliūniene, el. pašto adresu simona.plienaityte.mikaliuniene@nsa.smm.lt arba telefonu +370 686 37 553.

2023 m. gegužės 26 d. Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“, ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija organizavo viešąją konsultaciją dėl Ikimokyklinio ugdymo programos gairių projekto.

Konsultacijoje dalyvavo ikimokyklinio ugdymo mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, savivaldybių administracijų švietimo padalinių specialistai, mokytojų švietimo centrų, mokytojų asociacijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai, visi, kuriems aktualūs mažų vaikų ugdymo klausimai.

Renginio metu buvo pristatytas ir aptartas Ikimokyklinio ugdymo programos gairių projektas, kurį parengė Lietuvos mokslininkų ir praktikų grupė, atsakyta į dalyvių klausimus, išgirsti pasiūlymai, į kuriuos atsižvelgta koreguojant rengiamą dokumentą.

Vaizdo įrašas: