Gerosios patirtys

2022 12 15

Trisdešimties I etapo mokyklų gerosios patirties sklaida

Kokybės krepšelio skyrimo bendrojo ugdymo mokykloms tvarkos apraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu, 30-čiai I etapo mokyklų, įgyvendinusių veiklos tobulinimo planus 2019/2020-2020/2021 m. m., buvo iškeltas uždavinys – gerinti atsakomybę ir atskaitomybę už ugdymo kokybę, skiriant finansavimą ne tik veiklai tobulinti, bet ir gerosios patirties sklaidai.  Išanalizavus ataskaitas paaiškėjo, kad visos 30 mokyklų suplanavo ir vykdė gerosios patirties sklaidą savo rajone ir/arba šalies mastu: įvyko virš 150 veiklų, kurios buvo įvairaus tipo, srities, formos, trukmės, paskirties, adresatų ir kt.

Gerosios patirties sklaidos formos:

  1. Kontaktinės veiklos: atvira pamoka ir jos aptarimas, kūrybinės dirbtuvės, diskusija, metodinė išvyka, metodinė diena, forumas, konferencija, konsultacija, kvalifikacijos tobulinimo programa, mokymai, seminaras, stažuotė, mokymosi grupių darbas, susirinkimas, pasitarimas, posėdis, praktikumas, pranešimas, pristatymas, refleksija, sėkmės istorija, supervizija, intervizijos grupė.
  2. Metodinės medžiagos parengimas: metodinė priemonė, mokymo priemonė (vaizdo pamokos, pateiktys), planų bankas, programų bankas, užduočių bankas.
  3. Dalinimasis patirtimi žiniasklaidoje – straipsniai mokyklų tinklalapiuose, vietinėje ir šalies spaudoje, interneto portaluose.

Aktyviausiai taikytos formos: konferencija, atvira pamoka ir jos aptarimas, seminaras mokyklos, rajono arba šalies pedagogams, kai lektoriai – mokyklos darbuotojai, konsultacija, rečiausiai – stažuotė.

Projekto metu dėl pandemijos daugeliui mokyklų teko keisti formą iš planuotos kontaktinės į nuotolinę, sutaupytas lėšas mokyklos, išanalizavusios situaciją, perplanavo ir panaudojo kitoms veikloms vykdyti.

30 mokyklų gali pasidalinti patirtimi metodų taikymo, mokymosi bendradarbiaujant, socialinio emocinio ugdymo, motyvacijos skatinimo, IKT taikymo, mokinio individualios pažangos siekimo, Lego metodikos, robotikos, laboratorijų ir kt. priemonių panaudojimo, patyriminio ugdymo, pagalbos mokantis teikimo, skaitymo gebėjimų ugdymo srityse.

***

2022 m. pavasarį vyko projekto „Kokybės krepšelis“ gerosios patirties sklaidos renginiai. Visos 180 I etapo mokyklų parengė savo sėkmės istorijas, kuriomis dalinosi vienos su kitomis iki pat kovo mėnesio pabaigos. 130-čiai mokyklų pasirengti „mažosioms konferencijoms“ padėjo konsultantai. Visos mokyklos buvo suskirstytos į grupes po 5 mokyklas, renginio metu jos išklausė pristatymus ir pasidalino savo įžvalgomis, įspūdžiais, mintimis apie galimybes pasimokyti, pritaikyti kolegų patirtį savo veikloje.