I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
8 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Kokias skaitmenines priemones naudoja bendrojo ugdymo mokyklos?

2020-04-07

Pirmąją nuotolinio mokymo savaitę 90 proc. mokyklų teigia jau įgyvendinusios visas suplanuotas veiklas ir visiškai įsidiegusios nuotolinį mokymą. Tai parodė Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos balandžio 3-4 d. atlikta mokyklų apklausa. Per 75 proc. mokyklų akcentavo savivaldybės ar kito savininko paramą ir palaikymą.

Apklausos duomenimis, per 40 proc. yra pasirinkusios patikimas internetines platformas, vyrauja „Google“, „Microsoft“ ir „Moodle“. 26 proc. mokyklų galutinių sprendimų dėl virtualios mokymosi aplinkos dar nebuvo priėmę, kol kas buvo bandomi įvairūs variantai.

Daug mokyklų kaip mokymosi aplinką naudoja elektroninius dienynus. Dažniausia mokyklos renkasi  TAMO, kuris apima pusę mokyklų, 29 proc. tenka „Mano dienynas”, 11 proc. – Eduka ir 2 proc. – BFT VERITUS.

Mokyklos gali rinktis įvairų ugdymo turinį, atitinkantį jų poreikius. Apklausa parodė, kad mokyklos daugiausia naudojasi ugdymo turiniu EDUKA (https://www.eduka.lt/), EMA pamokomis (https://emapamokos.lt/), Nacionalinės švietimo agentūroje sukauptais išteklių rinkiniais (https://sodas.ugdome.lt/viesieji-puslapiai/3300), LRT mediatekos rinkiniais (https://www.lrt.lt/mediateka ) ir kitomis priemonėmis.

Bendravimui mokyklos dažniausiai naudoja elektroninį paštą. Pirmomis visuotinio nuotolinio mokymo dienomis mokyklos naudojosi prieinamomis ir žinomomis elektroninio pašto dėžutėmis, dažniausiai Google (40 proc.), Litnet (33 proc.). 15 proc. mokyklų jau buvo sukūrusios darbines elektroninio pašto dėžutes savo mokytojams ir mokiniams. Palaipsniui tai turėtų padaryti ir kitos mokyklos.  

Kaip teigia Nacionalinės švietimo agentūros laikinasis vadovas Vaino Brazdeikis, mokyklos žengusios pirmuosius nuotolinio mokymo žingsnius, pamažu turėtų atsirinkti ir taikyti visai mokyklai patikimą virtualią mokymosi aplinką su integruotomis elektroninio pašto, pokalbių ir kitų programų galimybėmis, kartu derinant elektroninio dienyno naudojimą. Taip pat mokytojai turi galimybes įvertinti įvairių leidyklų ir kitų teikėjų skaitmeninį turinį, susidėlioti jį pagal savo veiklos metodus ir suplanuotas veiklas.

„Mokymosi etapą mokyklos jau, galime sakyti, praėjo. Jis vyko spurto principu: pasirengti reikėjo labai greitai, operatyviai. Dabar pasidarėme išvadas ir einame toliau, kasdien bendraujame su pedagogais, rengiami kassavaitiniai seminarai mokyklų vadovams ir savivaldybių švietimo padalinių atstovams, stengiamės operatyviai atsakyti į visus klausimus“, – sako V. Brazdeikis.

Atsižvelgdama į mokyklų poreikį, šiuo metu Nacionalinė švietimo agentūra, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su atsakingomis institucijomis rengia papildomas rekomendacijas mokykloms įvairiais mokyklų bendruomenių keliamais klausimais, viena iš aktualių temų tampa saugios aplinkos kūrimas, siekiant išvengiant  patyčių klausimų virtualioje aplinkoje.

Komunikacijos skyrius
El.p.info@smm.lt

Skip to content