&nbps;


I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
8 658 18504



Parašykite
tiesiogiai


Per bandomąjį nuotolinį dešimtokų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą atlikta arti 70 tūkst. testų

Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) praėjusią savaitę vykdytas bandomasis elektroninis nuotolinis dešimtokų pasiekimų testavimas buvo naudingas mokiniams, mokytojams ir jį organizavusiai agentūrai. Repeticija prieš balandžio 20 d. prasidėsiantį tikrąjį pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą (PUPP) leido pastebėti trūkumus, kurie sprendžiami.

„Vertinant bandomąjį testavimą bendrai – jis praėjo sklandžiai ir sėkmingai. Svarbu paminėti, kad ši repeticija daugiausia naudos suteikė mokiniams. Nors nesklandumų kilo dešimtokams bandant prisijungti prie sistemos, tokių mokinių skaičius siekė kelis šimtus ir lyginant su bendru dalyvavusių skaičiumi nebuvo reikšmingas. Tačiau privalome padaryti viską, kad balandžio 20 d. tokių nesusipratimų nekiltų“, – sako  Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė.

Šių metų bandomajame nuotoliniame elektroniniame testavime dalyvauti buvo užsiregistravę 20508 mokiniai iš įvairių Lietuvos mokyklų. Lietuvių kalbos ir literatūros testą atliko 19488, matematikos – 19474, gamtos mokslų – 9100 dešimtokų, socialinių mokslų bandomąsias užduotis sprendė 9550,  o užsienio kalbos (anglų) lygio nustatymo testą atliko 8900 mokinių.

Mokinių apklausa po bandomojo testavimo atskleidė, kad 63 proc. mokinių užteko laiko matematikos užduotims atlikti. Tačiau vertindami uždavinių sudėtingumą 3 proc. dešimtokų juos įvertino kaip lengvus, 44 proc. – kaip vidutiniškus, o 53 proc. – kaip sudėtingus. 55 proc. mokinių matematikos užduotys patiko vidutiniškai.

Tuo tarpu lietuvių kalbos ir literatūros užduotys patiko 25 proc. mokinių, o 64 proc. laikiusiųjų testą pažymėjo, kad jis buvo vidutiniško sudėtingumo. Dauguma dešimtokų (83 proc.) patvirtino, jog laiko atlikti lietuvių kalbos ir literatūros užduotis užteko.

„Bandomasis testavimas pasiteisino. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su testavimo sistema, užduočių tipais. Mokytojai išbandė nuotolinio vertinimo įrankius, kriterijus bei turėjo galimybę pastebėti bei įvardinti šios sistemos privalumus ir trūkumus,“ – bandomąjį nuotolinį testavimą įvertino Alytaus Šv. Benedikto gimnazijos direktorė Loreta Šernienė. Ji pastebėjo, jog vykdant bandomąjį PUPP, nesklandumų nekilo. Techninių trikdžių pasitaikė vertinant lietuvių kalbos ir literatūros mokinių darbus elektroninėje vertinimo sistemoje.

Nacionalinės švietimo agentūros direktorės Rūtos Krasauskienės teigimu, nepaisant kai kurių kliūčių išbandyta elektroninė vertinimo sistema pasiteisino. Atsiradus galimybei dalį užduočių su pasirenkamojo atsakymo klausimais vertinti automatiškai, jau dabar patikrinta per 90 proc. mokinių darbų. Tikimasi ateityje patikrinimų rezultatus turėti greičiau.

Kartu su mokinių patikrinimais apie 1000 mokytojų vyko mokymai, kaip vertinti užduotis naudojantis elektronine vertinimo sistema. Prieš pagrindinę testavimo sesiją specialūs vertinimo mokymai bus organizuojami pakartotinai.

Kalbinti mokyklų atstovai pastebėjo, kad išbandyta egzaminų forma galima, jeigu mokiniai prie sistemos jungtųsi mokykloje. Tai labiau padėtų užkirsti kelią galimiems piktnaudžiavimams ir  užtikrinti sąžiningą užduočių atlikimą.

Panevėžio r. Velžio gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Editos Davidonytės teigimu, patikrinimą vykdant ne nuotoliniu būdu iš namų, o mokykloje – rezultatai galėtų atspindėti dešimtokų tikruosius pasiekimus.

„Nuotolinis bandomasis elektroninis dešimtokų pasiekimų patikrinimas pasiteisino dėl to, kad mokiniai turėjo galimybę susipažinti su būsimo patikrinimo vykdymo aplinka. Manau, kad jiems bus mažiau streso PUPP metu. Mokiniai galėjo įvertinti savo žinias bei savo darbo tempą pagal patikrinimui skirtą laiką“, – sakė E. Davidonytė.

 

Daugiau informacijos:

NŠA Komunikacijos ir kontaktų skyrius, tel. 8 658 18061, el. p. ziniasklaidai@nsa.smm.lt.

 

Apie Nacionalinę švietimo agentūrą (NŠA)

NŠA dalyvauja įgyvendinant valstybinę ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo politiką. Prisideda užtikrinant švietimo kokybę, teikia informacinę, konsultacinę, kvalifikacijos tobulinimo, ugdymo pagalbą. Vykdo švietimo stebėseną ir švietimo tyrimus, formuoja ugdymo turinį ir koordinuoja jo įgyvendinimą.

Skip to content