I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
8 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Ekspertas Chris Tweedale: mokymo programų diegimas – esminis pokyčio etapas

2022-09-12

„Iki šiol mokytojams nereikėjo planuoti savo mokymo programos, jie buvo paprašyti laikytis „scenarijaus“. Tai bus didžiulis pokytis, tad mokytojams reikės paramos, padedant suprasti, kaip geriausia atlikti šią užduotį“, – sako tarptautinis švietimo ekspertas Chris Tweedale.

Apie atkeliaujančius pokyčius švietime – pokalbis su Britų tarybos konsultantu, buvusiu Jungtinės Karalystės vyriausybės vyriausiuoju patarėju švietimo politikos klausimais, ilgamečiu mokyklų direktoriumi, šiuo metu Lietuvoje Nacionalinės švietimo agentūros kvietimu vedančiu konsultacijas mūsų šalies specialistams.

Po poros metų diskusijų ir įtempto darbo ugdymo turinys Lietuvoje atnaujintas. Kaip, Jūsų nuomone, sekėsi atnaujintojams ir sistemai?

Visi mokytojai, mokslininkai ir švietimo sistemos specialistai, kurie pastaruosius dvejus metus atnaujino bendrąsias programas, atliko didžiulį darbą. Pagaliau pasiruošta diegti šį ugdymo turinį Lietuvos mokyklose.

Siekiant įgyvendinti pokyčius, dar reikės laiko ir pastangų, tačiau sėkmę gali padėti užtikrinti politikos formuotojų ir specialistų gebėjimas veiksmingai bendrauti su šalies mokyklų vadovais ir mokytojais. Taip kiekvienas jausis įsipareigojęs, įsitraukęs ir įtrauktas į pokyčius. Būtina, jog visi suprastų savo vaidmenį, diegiant atnaujintas bendrąsias programas.

Labai svarbu prisiminti, kad atnaujinto ugdymo turinio diegimas yra esminis pokyčio etapas. Jo sėkmė priklausys nuo mokyklų vadovų ir mokytojų pasirengimo.

Ką išskirtumėte kaip didžiausią pokytį?

Didžiausiu pokyčiu laikyčiau perėjimą nuo vien turiniu pagrįstų programų prie mokytojų, kurie kurs įgūdžiais ir kompetencijomis grįstą mokymosi procesą, atitinkantį vaikų ir jaunimo poreikius.

Tai leidžia mokytojams pasirinkti pavyzdžius ir ugdymo turinį, kuris tiesiogiai tinka jų klasės ir mokyklos mokiniams. Turime suprasti, jog šį tikslą pasieksime tik tuomet, jei remsime mokytojus, skatinsime juos būti dar geresniais, negu buvo anksčiau.

Kitas etapas – šių programų diegimas, įgyvendinimas. Kuo bandysite pagelbėti Lietuvos mokytojams?

Vykdome seminarų ciklą, skirtą padėti įvairiems švietimo bendruomenės nariams: mokytojams, mokyklų vadovams, pedagogų rengėjams, savivaldybių švietimo atstovams, ugdymo turinio rengimo specialistams ir nacionalinės politikos formuotojams. Stengiamės paaiškinti, kokie yra jų vaidmenys ir kokios pareigos, diegiant bendrąsias programas mokyklose. Apžvelgsime įvairius atnaujinto ugdymo turinio aspektus ir padėsime įvairioms suinteresuotosioms šalims išnaudoti naujojo ugdymo turinio modelio teikiamas galimybes.

Ties kuria programų įgyvendinimo sritimi reikėtų labiausiai padirbėti?

Mes su kolegomis, su kuriais dirbome keliose pokyčius įgyvendinančiose šalyse, manome, jog sunkiausias reformų aspektas bus įtikinti visus mokytojus, kad jie gali įgyvendinti 30 proc. pasirenkamojo turinio. Nemanome, kad tai iš esmės sunku, tačiau šiai mokytojų kartai iki šiol nereikėjo planuoti savo mokymo programos, jie buvo paprašyti laikytis „scenarijaus“. Tai bus didžiulis pokytis, tad mokytojams reikės paramos, padedant suprasti, kaip geriausia atlikti šią užduotį. Stengsimės užtikrinti, kad visi žinotų, koks šio didžiulio pokyčio loginis pagrindas.

Ar turėjote patirties, padėdami atnaujinti kitų šalių ugdymo turinį? Ką galėtume laikyti pavyzdžiu ir kokių klaidų turėtume vengti?

Didžioji dalis mūsų komandos narių sukaupė patirtį, dirbdami Velse, Škotijoje ir Kroatijoje. Taip pat turime bendradarbių, dirbusių keičiant ugdymo programas Australijoje, Kanadoje, Naujojoje Zelandijoje ir Malaizijoje.

Ugdymo programų atnaujinimas užtrunka, tai sunkus darbas. Dažniausiai sėkmės tenka palaukti. Lietuvos mokytojai ir politikos formuotojai turės susikurti ilgalaikę strategiją ir apsiginkluoti kantrybe. Taip pat patartume mokyklų vadovams nuo pat pirmos dienos visapusiškai įsitraukti į ugdymo turinio diegimo procesą. Jų prioritetais turėtų būti nuolatinis bendravimas ir bendradarbiavimas tarpusavyje.

Ko palinkėtumėte visai Lietuvos švietimo bendruomenei, pasitinkant pokyčius?

Nebijokite pokyčių ir būkite pasirengę būti kūrybiškais ir novatoriškais. Būkite pozityvūs, palaikykite ir pagirkite ten, kur galite. Susitaikykite, kad pasitaikys klaidelių, ir supraskite, kad Lietuvai reikia būtent Lietuvai pritaikyto ugdymo turinio. Taip pat reikia nepamiršti, kad tai, ką darome, turi turėti teigiamos įtakos mokinių rezultatams, jų mokymuisi, padėti jiems tapti geresniais piliečiais.

C. Tweedale ir jo komandos konsultacijų medžiagą bei susitikimų įrašus galite rasti tinklapyje Mokykla2030.lt

Skip to content