I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Pedagogų perkvalifikavimui – beveik 21 mln. eurų

2024-06-21

Ateinančiais mokslo metais daugiau kaip 1000 pedagogų galės įgyti papildomų dalykinių kompetencijų ir specializacijų, daugiausiai  ikimokyklinio ir priešmokyklinio bei pradinio ugdymo, specialiosios pedagogikos, taip pat lietuvių kalbos ir literatūros, logopedijos.

Tokią galimybę suteiks Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamas projektas „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“. Projekto partneriai – Vytauto Didžiojo universitetas, Vilniaus universitetas, Vilniaus kolegija – paskelbė kvietimus dalyvauti atrankoje pedagogams, norintiems 2024–2025 mokslo metais įgyti papildomų dalykinių kompetencijų ir specializacijų.

Populiariausia – specialioji pedagogika

Nuo praėjusių metų įgyvendinamas projektas leidžia pedagogams įgyti papildomą specializaciją. Pastaraisiais metais didžiausio dėmesio sulaukia specialioji pedagogika, kuri populiari ir tarp į aukštąsias mokyklas stojančiųjų pirmakursių: pernai ją pasirinko beveik dvigubai daugiau stojančiųjų nei ankstesniais metais. Specialiaisiais pedagogais pageidauja tapti ir jau dirbantys mokytojai – nuo praėjusių metų rudens šią sritį studijuoja 108 pedagogai.

„Tikimės ir šiais metais sulaukti norinčių tapti specialiaisiais pedagogais. Šių specialistų poreikis per pastaruosius metus išaugo keletą kartų. Nuo šių mokslo metų  bendrojo ugdymo mokyklos turi būti pasirengusios priimti vaikus, turinčius specialiųjų ugdymo(-si) poreikių, kaip numato Švietimo įstatymo pakeitimas“, – pastebi projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ vadovas Algimantas Kartočius.

Iš verslo grįžta į mokyklas 

Siūlomos studijos leidžia ne tik mokytojams įgyti naujų kompetencijų ir specializacijų, bet ir atveria galimybę sugrįžti į mokyklas tiems pedagogams, kurie ilgą laiką dirbo verslo sektoriuje. Tokių sėkmės istorijų yra ne viena.

„Persikvalifikavimo studijos – puiki galimybė tiems, kurie nori dirbti mokytoju, tačiau nori keisti mokomąjį dalyką arba pasididinti krūvį ir tapti dviejų skirtingų dalykų mokytoju. Turime ne vieną sėkmės istoriją, kai pasinaudodami perkvalifikavimo studijomis, į mokyklas sugrįžo dirbti tie, kurie 10-15 metų dirbo ne pedagoginį darbą. Įgyvendinti savo svajonę – būti mokytoju – žmonės sugrįžo iš pačių įvairiausių sektorių: statybų, draudimo, notarų biurų, saugos tarnybų ir kitų“, – sako A. Kartočius.

Anot jo, norintys persikvalifikuoti, turi turėti aukštąjį išsilavinimą, pedagogo profesinę kvalifikaciją bei gyventi ir dirbti Lietuvoje. Būsimi klausytojai gali rinktis vieną iš 19 papildomų dalykinių kompetencijų ir specializacijų.

Į mokyklą sugrįžo po 15 metų 

Šiuo metu anglų kalbos mokytoja dirbanti Renata Skrebutėnienė, pabaigusi pedagogikos studijas, savo diplomą ilgam buvo padėjusi į stalčių, mat tuo metu biologijos mokytojos darbo ji negavo net rajono mokykloje. Po studijų moteris sėkmingai kopė karjeros laiptais vienoje statybų bendrovėje.

„Mano pasirinkimas palikti gerai apmokamą darbą ir eiti dirbti į mokyklą nustebino ne vieną. Tačiau dirbdama versle vis dažniau sau užduodavau sau klausimą, kokia viso to prasmė? Šiam žingsniui kaupiausi dvejus metus, nuolat skaičiau istorijas, kaip žmonės palieka darbus banke ir išvažiuoja, pavyzdžiui, ūkininkauti, tos istorijos išties įkvėpė. Be to, kelis kartus sulaukiau prašymų padėti vaikams pasiruošti stojimui į mediciną. Šios patirtys man buvo įrodymas, kad mokyti kitus man sekasi ir patinka“, – sako mokytoja dirbanti vilnietė.

Pasinaudodama perkvalifikavimo studijomis, Vilniaus universitete ji įgijo anglų kalbos pedagogo kvalifikaciją ir šiuo metu dirba Paberžės Šv. Stanislavo Kostkos gimnazijoje bei Vilniaus Gabrielės Petkevičaitės-Bitės suaugusiųjų mokymo centre.

Tikslas – daugiau kaip 4 tūkstančiai pedagogų 

 Galimybė persikvalifikuoti ateinančiais mokslo metais bus suteikta 1151 pedagogui. Jų studijos bus finansuojamos Europos socialinio fondo + ir Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšomis.

Numatoma, kad iki 2027 m. galimybe persikvalifikuoti ar įgyti papildomų dalykinių kompetencijų ir specializacijų pasinaudos 4430 pedagogų. Tam numatyta skirti 20,9 mln. eurų.

Pedagogai kviečiami rinktis iš 19 skirtingų modulių studijų: nuo tiksliųjų mokslų iki šokio ar pilietiškumo ugdymo.

Prašymus dalyvauti atrankoje kviečiama pateikti iki mokslo metų pradžios, konkrečias priėmimo sąlygas ir datas skelbia projekte dalyvaujančios mokslo įstaigos.

Kvietimai

Tiksli informacija, kiek laiko vyks paraiškų priėmimas, kada ir kokia forma vyks studijos, kokios studijavimo sąlygos ir kita, pateikta kiekvienos aukštosios mokyklos nurodytoje interneto svetainėje.

Kviečiame pedagogus dalyvauti atrankoje ir įgyti papildomą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo bei pradinio ugdymo specializaciją Vilniaus kolegijoje (nuoroda čia).

Kviečiame pedagogus dalyvauti atrankoje Vilniaus universitete ir įgyti papildomą chemijos, fizikos, informatikos, ispanų kalbos, matematikos, prancūzų kalbos, vokiečių kalbos, lotynų kalbos, lenkų kalbos ir literatūros ar pilietiškumo ugdymo kompetenciją bei papildomą pradinio ugdymo specializaciją (nuoroda čia).

Kviečiame pedagogus dalyvauti atrankoje ir įgyti papildomą anglų kalbos, informatikos, istorijos, lietuvių kalbos ir literatūros ar matematikos kompetenciją bei papildomą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, specialiojo pedagogo ar logopedo specializaciją Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje (nuoroda čia).

Kviečiame pedagogus dalyvauti atrankoje ir įgyti papildomą anglų kalbos, chemijos, šokio, fizikos, informatikos, ispanų kalbos, istorijos, lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, prancūzų kalbos, technologijų, vokiečių kalbos,  lenkų kalbos ir literatūros ar biologijos kompetenciją bei papildomą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, specialiojo pedagogo ar logopedo specializaciją Vytauto Didžiojo universitete (nuoroda čia).

Skip to content