I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
8 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Parengta švietimo problemos analizė „Kiek teisingas Lietuvos bendrasis ugdymas, palyginti su kitomis Europos šalimis?“

2021-12-20

Europos Komisija akcentuoja, kad švietimo teisingumas apibrėžiamas kaip įtraukaus (visi mokiniai gauna bent minimalų kokybišką išsilavinimą) ir sąžiningo (mokinių pasiekimai iš esmės nepriklauso nuo socialinių, ekonominių ir kultūrinių sąlygų) švietimo teikimas. Todėl teisingumas yra pagrindinė švietimo politikos vertybė ir svarbiausias principas.

Naujoje švietimo problemos analizėje pateikiama švietimo teisingumo (angl. equity in education) termino istorinė raida ir jo vartojimo kontekstai. Taip pat atskleidžiama, ką apima švietimo teisingumo samprata, kuo švietimo teisingumas svarbus asmeniui bei visuomenei. Analizės autoriai pažvelgė ir į kitų Europos šalių situaciją, analizavo švietimo tinklo Eurydice ekspertų atlikto tyrimo rezultatus.

Šioje analizėje daug dėmesio skiriama ir Lietuvos bendrojo ugdymo teisingumo akcentams. Analizės autoriai aptarė, kiek stratifikuotas (suskirstytas pagal tam tikras ypatybes) Lietuvos bendrasis ugdymas, palyginti su kitomis Europos šalimis, kaip išplėtota Lietuvos bendrojo ugdymo standartizacija ir pagalbos priemonės, atsižvelgiant į Europos šalių kontekstą. Taip pat atskleidžiama, kaip Lietuvos bendrasis ugdymas atitinka švietimo teisingumo principą, palyginti su kitomis Europos šalimis.

Švietimo tinklo Eurydice tyrimas parodė, kad tik trečdalis iš 42 Europos šalių švietimo sistemų gali būti laikomos santykinai teisingomis abiem – įtraukties ir sąžiningumo aspektais. Lietuva patenka tarp šio trečdalio valstybių, tačiau mūsų šalyje vis dar yra ir pokyčių reikalaujančių sričių – pavyzdžiui, didelis pradinio ugdymo mokinių pasiekimų atotrūkis, kuris aktualizuoja ir kokybiško ankstyvojo ugdymo prieinamumą. Taip pat itin aktuali Lietuvai išlieka rekomendacija didinti pradinio ugdymo finansavimą, plėtoti įvairias pagalbos priemones mokinių pasiekimų skirtumams mažinti.

Su parengta švietimo problemos analize galite susipažinti čia

Analizę parengė: Gediminas Dubonikas ir dr. Rima Zablackė, Nacionalinės švietimo agentūros Stebėsenos ir vertinimo departamento Švietimo politikos analizės ir tyrimų skyriaus analitikai, išleido Bendrųjų reikalų departamento Aprūpinimo ir leidybos skyrius.

Skip to content