1 veikla – individualios mokinių pasiekimų stebėsenos sistemos plėtojimas ir instrumentų kaupiamojo vertinimo diegimui kūrimas.
Veiklos paskirtis – aprašyti nacionaliniu lygiu vertinamus mokinių pasiekimus, esamą turinį papildant ir praplečiant šiuolaikiniam asmeniui svarbių gebėjimų sritimis. Tam bus kuriami vertinamų mokinių pasiekimų konstruktai ir pasiekimų aprašai (vertinimo kriterijai, vertinimo rubrikos ir pan.). Šis naujas turinys sudarys sąlygas esamą nacionalinio lygmens vertinimą pakreipti link bendresnių gebėjimų bei įvairesnių ugdymo sričių vertinimo, padės suartinti išorinį vertinimą su vertinimu ugdymo procese.
Kviečiame mokyklas teikti paraiškas dėl 4, 6, 8 klasių mokinių meninio (dailės ir muzikos) ir technologinio ugdymo pasiekimų vertinimo įrankių išbandymo 2019–2020 m.m.
Nacionalinis egzaminų centras, siekdamas sukurti prielaidas meninio (dailės ir muzikos) ir technologinio (toliau DMT) ugdymo pasiekimų vertinimui ir stebėsenai, kviečia mokyklas dalyvauti projekte „Bendrojo ugdymo tyrimų, vertinimo ir stebėsenos sistemos plėtra: mokinių pasiekimų vertinimas“.
Įgyvendinant vieną iš projekto veiklų (1 veikla „Individualios mokinių pasiekimų stebėsenos sistemos vystymas ir instrumentų kaupiamojo vertinimo diegimui kūrimas“), numatyta, bendradarbiaujant su Lietuvos mokyklų įvairovę atspindinčiomis pilotinėmis mokyklomis, surinkti reikiamą informaciją apie mokinių meninio (dailės ir muzikos) ir technologinio ugdymo pasiekimus pradinio ir pagrindinio ugdymo koncentruose (4, 6 ir 8 klasėse), išbandyti projekte sukurtus minėtų ugdymo sričių vertinimo įrankius ir išsiaiškinti, kaip gerinti meninio ir technologinio ugdymo kokybę, pasiekimų vertinimą, diagnozavimą ir grįžtamąjį ryšį, kuris būtų grindžiamas mokinių pasiekimų įrodymais.
Paraiškų lauksime iki 2019 m. rugsėjo 30 d.
Paraiškų teikimo sąlygos ir paraiškos forma taip pat skelbiama savivaldybių ir mokyklų KELTO paskyrose.
„Siekiant tobulinti pradinį ir pagrindinį ugdymą labai svarbu užtikrinti deramą dėmesį visoms ugdymo turinio sritims ir siekti ugdymo kokybės neskirstant mokomųjų dalykų į svarbesnius ir mažiau svarbius. Ne paslaptis, kad menų ir technologijų ugdymo pasiekimai švietimo bendruomenei ir visuomenei rūpi daug mažiau. Dažnai galvojama, kad meninio ir technologinio ugdymo rezultatai priklauso tik nuo mokinių gabumų ar talento, arba, atvirkščiai, manoma, kad asmens meninė saviraiška yra unikali, su niekuo nepalyginama, todėl visi darbai turi būti vertinami labai pozityviai. Tačiau meninio ir technologinio ugdymo esmė yra ne vien estetinis rezultatas („gražūs“ darbai), bet ir kūrybinis procesas, per kurį įgyjamos asmeninės kompetencijos, ugdomas kritinis mąstymas, formuojasi pozityvus santykis su aplinkiniu pasauliu, kultūriniu palikimu.” Daugiau: Kaip spręsime menų ir technologijų ugdymo pasiekimų vertinimo problemas ir iššūkius? (Švietimo Naujienos, 2019).