VADOVAVIMO ŠVIETIMO ĮSTAIGOMS (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) KOMPETENCIJŲ VERTINIMŲ STATISTINIAI DUOMENYS (2022 M. SAUSIO-BIRŽELIO MĖN.)
Vadovavimo valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) kompetencijų vertinimas (toliau – Kompetencijų vertinimas) organizuojamas vadovaujantis Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“ (toliau – Kvalifikacinių reikalavimų aprašas).
Nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. birželio 30 d. atlikti 136 asmenų, siekiančių eiti valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigas (toliau – pretendentai), kompetencijų vertinimai ir 1 prilygintas kompetencijų vertinimas. Iš viso 137 kompetencijų vertinimai.
Didžioji dalis įvertintų pretendentų nurodė, kad dalyvauja paskelbtuose konkursuose vadovų pareigoms eiti ir jiems pagal Kvalifikacinių reikalavimų aprašą buvo suteikta pirmenybės teisė, skiriant vertinimo laiką. 30 proc. įvertintų pretendentų pageidavo įsivertinti kompetencijas bendra tvarka.
Toliau pristatoma statistinė informacija apie vertinimo rezultatus, kurie išreikšti nurodant kompetencijų raiškos lygį balais, ir bendra įvertintų kompetencijų balų suma (toliau – Balų suma). Taip pat pateikiamas pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymas pagal darbo patirtį, lytį, amžiaus grupes ir kvalifikacinį laipsnį, dalyvavimo Kompetencijų vertinimuose skaičių. Statistinę informaciją galima rasti čia.
Pretendentų duomenis pagal savivaldybes rasite čia.
Pretendentų duomenis pagal apskritis rasite čia.
Nacionalinėje švietimo agentūroje vertinamos šios kompetencijos: švietimo įstaigos vadovo asmeninio veiksmingumo, strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo, mokėjimo mokytis, vadovavimo žmonėms ir vadovavimo ugdymui ir mokymuisi. Toliau pateikiama informacija apie kompetencijų vertinimo rezultatus:
VADOVAVIMO ŠVIETIMO ĮSTAIGOMS (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) KOMPETENCIJŲ VERTINIMŲ STATISTINIAI DUOMENYS (2021 M. LIEPOS-GRUODŽIO MĖN.)
Vadovavimo valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) kompetencijų vertinimas (toliau – Kompetencijų vertinimas) organizuojamas vadovaujantis Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“ (toliau – Kvalifikacinių reikalavimų aprašas).
Nuo 2021 m. liepos 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. atlikti 291 asmenų, siekiančių eiti valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigas (toliau – pretendentai), kompetencijų vertinimai ir 6 prilyginti kompetencijų vertinimai. Iš viso 297 Kompetencijų vertinimai.
Didžioji dalis įvertintų pretendentų nurodė, kad dalyvauja paskelbtuose konkursuose vadovų pareigoms eiti ir jiems pagal Kvalifikacinių reikalavimų aprašą buvo suteikta pirmenybės teisė, skiriant vertinimo laiką. 31 proc. įvertintų pretendentų pageidavo įsivertinti kompetencijas bendra tvarka.
Toliau pristatoma statistinė informacija apie vertinimo rezultatus, kurie išreikšti nurodant kompetencijų raiškos lygį balais, ir bendra įvertintų kompetencijų balų suma (toliau – Balų suma). Taip pat pateikiamas pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymas pagal darbo patirtį, lytį, amžiaus grupes ir kvalifikacinį laipsnį, dalyvavimo Kompetencijų vertinimuose skaičių. Statistinę informaciją galima rasti čia.
Pretendentų duomenis pagal savivaldybes rasite čia.
Pretendentų duomenis pagal apskritis rasite čia.
Nacionalinėje švietimo agentūroje vertinamos šios kompetencijos: švietimo įstaigos vadovo asmeninio veiksmingumo, strateginio mąstymų ir pokyčių valdymo, mokėjimo mokytis, vadovavimo žmonėms ir vadovavimo ugdymui ir mokymuisi. Toliau pateikiama informacija apie kompetencijų vertinimo rezultatus:
VADOVAVIMO ŠVIETIMO ĮSTAIGOMS (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) KOMPETENCIJŲ VERTINIMŲ STATISTINIAI DUOMENYS (2021 M. SAUSIO- BIRŽELIO MĖN.)
Vadovavimo valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) kompetencijų vertinimas (toliau – Kompetencijų vertinimas) organizuojamas vadovaujantis Kvalifikacinių reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“.
Nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. birželio 30 d. atlikti 334 Kompetencijų vertinimai. Toliau pristatoma statistinė informacija apie Kompetencijų vertinimuose dalyvavusius asmenis (toliau – Pretendentai) ir vertinimo rezultatus, kurie išreikšti nurodant kompetencijų raiškos lygį balais ir bendra įvertintų kompetencijų balų suma (toliau – Balų suma). Taip pat pateikiamas pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymas pagal darbo patirtį, lytį, amžiaus grupes ir kvalifikacinį laipsnį, dalyvavimo Kompetencijų vertinimuose skaičių.
Pretendentų pasiskirstymas pagal dalyvavimo Kompetencijų vertinimuose skaičių:
Vertinta | Proc. % | Mažiausia balų suma | Didžiausia balų suma | Mediana | Moda | |
Dalyvavo 1 kartą | 263 | 79 | 7 | 22 | 14 | 12 |
Dalyvavo 2 kartą | 39 | 12 | 11 | 19 | 13 | 12 |
Dalyvavo 3 kartą | 11 | 3 | 12 | 15 | 13 | 12 |
Dalyvavo 4 kartą ir daugiau | 7 | 2 | 11 | 14 | 13 | 13 |
Dalyvavo kompetencijų vertinimui prilygintame vertinime | 14 | 4 | 11 | 21 | 15 | 15 |
Pretendentų pasiskirstymas pagal darbo patirtį:
Patirtis | Vertinta | Proc. % | Mažiausia balų suma | Didžiausia balų suma | Mediana | Moda |
Tik pedagoginė | 67 | 20 | 7 | 19 | 12 | 12 |
Ne švietimo įstaigos vadovo | 18 | 5 | 11 | 18 | 13 | 12 |
Švietimo įstaigos vadovo pavaduotojo | 65 | 20 | 10 | 19 | 13 | 13 |
Švietimo įstaigos vadovo | 184 | 55 | 10 | 22 | 14 | 12 |
Pretendentų pasiskirstymas pagal lytį:
Lytis | Vertinta | Proc. % | Mažiausia balų suma | Didžiausia balų suma | Mediana | Moda |
Vyrai | 71 | 21 | 10 | 19 | 12 | 12 |
Moterys | 263 | 79 | 7 | 22 | 14 | 12 |
Pretendentų pasiskirstymas pagal amžiaus grupes:
Amžiaus grupė | Vertinta | Proc. % | Mažiausia balų suma | Didžiausia balų suma | Mediana | Moda |
iki 29 m. | 3 | 1 | 12 | 14 | 13 | – |
30-39 m. | 47 | 14 | 8 | 22 | 13 | 12 |
40-49 m. | 88 | 26 | 8 | 20 | 13 | 12 |
nuo 50 m. | 196 | 59 | 7 | 21 | 14 | 12 |
Pretendentų pasiskirstymas pagal kvalifikacinį laipsnį:
Kvalifikacinis laipsnis | Vertinta | Proc. % | Mažiausia balų suma | Didžiausia balų suma | Mediana | Moda |
Bakalauro | 122 | 36 | 7 | 22 | 13 | 12 |
Magistro | 206 | 62 | 8 | 21 | 14 | 12 |
Daktaro | 6 | 2 | 12 | 21 | 17 | – |
Pretendentų duomenis pagal savivaldybes rasite čia.
Pretendentų duomenis pagal apskritis rasite čia.
Nacionalinėje švietimo agentūroje vertinamos šios kompetencijos: švietimo įstaigos vadovo asmeninio veiksmingumo, strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo, mokėjimo mokytis, vadovavimo žmonėms ir vadovavimo ugdymui ir mokymuisi.
Vertinamos kompetencijos:
Vadovaujantis Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka, nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. atlikti 294 asmenų, siekiančių eiti valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovų pareigas (toliau – pretendentas), kompetencijų vertinimai (iš jų 10 – prilyginti kompetencijų vertinimai). 93 pretendentai (39 %) atitiko pakankamo lygio reikalavimus. 57 pretendentai vertinti nauja tvarka, įsigaliojusia po 2020 m. liepos 1 d.
Pateikiame pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymą pagal darbo patirtį, lytį, amžiaus grupes ir kvalifikacinį laipsnį.
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal darbo patirtį:
Patirtis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Tik pedagoginė | 56 | 12 | 21 |
Ne švietimo įstaigos vadovo | 20 | 4 | 25 |
Švietimo įstaigos vadovo pavaduotojo | 52 | 15 | 29 |
Švietimo įstaigos vadovo | 109 | 62 | 57 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal lytį:
Lytis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Vyrai | 62 | 22 | 35 |
Moterys | 175 | 71 | 41 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal amžiaus grupes:
Amžiaus grupė | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
iki 29 m. | 4 | 0 | 0 |
30-39 m. | 44 | 11 | 25 |
40-49 m. | 56 | 20 | 36 |
nuo 50 m. | 133 | 62 | 47 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal kvalifikacinį laipsnį:
Kvalifikacinis laipsnis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Bakalauro | 102 | 37 | 36 |
Magistro | 130 | 56 | 43 |
Daktaro | 5 | 0 | 0 |
Nacionalinėje švietimo agentūroje vertinamos šios kompetencijos: švietimo įstaigos vadovo asmeninio veiksmingumo, strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo, mokėjimo mokytis, vadovavimo žmonėms ir vadovavimo ugdymui ir mokymuisi.
Vertinamos kompetencijos:
Nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2020 m. birželio 30 d. atlikti 122 asmenų, siekiančių eiti švietimo įstaigų vadovų pareigas (toliau – pretendentas), kompetencijų vertinimai ir 1 kompetencijų vertinimui prilygintą vertinimą. Iš viso 123 vertinimai. Iš jų 46 pretendentai (37 %) atitiko pakankamo lygio reikalavimus. Pateikiame pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymą pagal darbo patirtį, lytį, amžiaus grupes ir kvalifikacinį laipsnį.
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal darbo patirtį:
Patirtis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Tik pedagoginė | 26 | 6 | 23,0 |
Ne švietimo įstaigos vadovo | 10 | 3 | 30,0 |
Švietimo įstaigos vadovo pavaduotojo | 33 | 8 | 24,2 |
Švietimo įstaigos vadovo | 54 | 29 | 53,7 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal lytį:
Lytis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Vyrai | 27 | 8 | 29,6 |
Moterys | 96 | 38 | 39,5 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal amžiaus grupes:
Amžiaus grupė | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
iki 29 m. | 4 | 0 | 0 |
30-39 m. | 32 | 10 | 31,3 |
40-49 m. | 22 | 9 | 41,0 |
nuo 50 m. | 65 | 27 | 41,5 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal kvalifikacinį laipsnį:
Nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2020 m. birželio 30 d. atlikti 122 asmenų, siekiančių eiti švietimo įstaigų vadovų pareigas (toliau – pretendentas), kompetencijų vertinimai ir 1 kompetencijų vertinimui prilygintą vertinimą. Iš viso 123 vertinimai. Iš jų 46 pretendentai (37 %) atitiko pakankamo lygio reikalavimus. Pateikiame pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymą pagal darbo patirtį, lytį, amžiaus grupes ir kvalifikacinį laipsnį.
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal darbo patirtį:
Patirtis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Tik pedagoginė | 26 | 6 | 23,0 |
Ne švietimo įstaigos vadovo | 10 | 3 | 30,0 |
Švietimo įstaigos vadovo pavaduotojo | 33 | 8 | 24,2 |
Švietimo įstaigos vadovo | 54 | 29 | 53,7 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal lytį:
Lytis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Vyrai | 27 | 8 | 29,6 |
Moterys | 96 | 38 | 39,5 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal amžiaus grupes:
Amžiaus grupė | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
iki 29 m. | 4 | 0 | 0 |
30-39 m. | 32 | 10 | 31,3 |
40-49 m. | 22 | 9 | 41,0 |
nuo 50 m. | 65 | 27 | 41,5 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal kvalifikacinį laipsnį:
Kvalifikacinis laipsnis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Bakalauro | 47 | 14 | 30,0 |
Magistro | 74 | 32 | 43,2 |
Daktaro | 2 | 0 | 0 |
Nuo 2019 m. sausio 1 d. iki 2019 m. gruodžio 31 d. atlikti 383 asmenų, siekiančių eiti švietimo įstaigų vadovų pareigas (toliau – pretendentas), kompetencijų vertinimai ir 25 kompetencijų vertinimui prilyginti vertinimai. Iš viso 408 vertinimai. Iš jų 142 pretendentai (35 %) atitiko pakankamo lygio reikalavimus. Pateikiame pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymą pagal darbo patirtį, lytį, amžiaus grupes ir kvalifikacinį laipsnį.
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal darbo patirtį:
Patirtis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Tik pedagoginė | 118 | 17 | 14,4 |
Ne švietimo įstaigos vadovo | 26 | 8 | 30,7 |
Švietimo įstaigos vadovo pavaduotojo | 114 | 43 | 37,7 |
Švietimo įstaigos vadovo | 150 | 74 | 49,3 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal lytį:
Lytis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Vyrai | 96 | 39 | 40,6 |
Moterys | 312 | 103 | 33 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal amžiaus grupes:
Amžiaus grupė | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
iki 29 m. | 4 | 1 | 25 |
30-39 m. | 78 | 14 | 17,9 |
40-49 m. | 120 | 39 | 32,5 |
nuo 50 m. | 206 | 88 | 42,7 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal kvalifikacinį laipsnį:
Kvalifikacinis laipsnis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Bakalauro | 124 | 34 | 27,4 |
Magistro | 269 | 102 | 37,9 |
Daktaro | 15 | 6 | 40 |
Švietimo įstaigos vadovo asmeninio veiksmingumo, strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo, mokėjimo mokytis, vadovavimo žmonėms ir vadovavimo ugdymui ir mokymuisi kompetencijos turi būti ne žemesnio kaip pakankamo lygio.
Vertinamos kompetencijos:
Nuo 2018 m. sausio 1 d. iki 2018 m. gruodžio 31 d. atlikti 329 asmenų, siekiančių eiti švietimo įstaigų vadovų pareigas (toliau – pretendentas), kompetencijų vertinimai. Iš jų 79 pretendentai (24 %) atitiko pakankamo lygio reikalavimus. Pateikiame pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymą pagal darbo patirtį, turimą vadovų kvalifikacinę kategoriją, lytį ir amžiaus grupes.
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal darbo patirtį:
Patirtis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Tik pedagoginė | 130 | 16 | 12 |
Ne švietimo įstaigos vadovo | 18 | 4 | 22 |
Švietimo įstaigos vadovo pavaduotojo | 97 | 25 | 26 |
Švietimo įstaigos vadovo | 84 | 34 | 41 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal turimą vadovų kvalifikacinę kategoriją:
Vadovų kvalifikacinė kategorija | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Be kategorijos | 207 | 31 | 15 |
Trečioji kvalifikacinė kategorija | 47 | 16 | 34 |
Antroji kvalifikacinė kategorija | 49 | 21 | 43 |
Pirmoji kvalifikacinė kategorija | 26 | 11 | 42 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal lytį:
Lytis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Vyrai | 53 | 17 | 32 |
Moterys | 276 | 62 | 23 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal amžiaus grupes:
Amžiaus grupė | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
iki 29 m. | 6 | 1 | 17 |
30-39 m. | 70 | 10 | 14 |
40-49 m. | 131 | 29 | 22 |
nuo 50 m. | 122 | 39 | 32 |
Švietimo įstaigos vadovo asmeninio veiksmingumo, strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo, mokėjimo mokytis, vadovavimo žmonėms ir vadovavimo ugdymui ir mokymuisi kompetencijos turi būti ne žemesnio kaip pakankamo lygio.
Vertinamos kompetencijos:
Pretendentų duomenis pagal savivaldybes rasite čia.
Nuo 2017 m. sausio 1 d. iki 2018 m. vasario 6 d. atlikti 393 asmenų, siekiančių eiti švietimo įstaigų vadovų pareigas (toliau – pretendentas), kompetencijų vertinimai. Iš jų 86 pretendentai (22 %) atitiko pakankamo lygio reikalavimus. Pateikiame pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymą pagal darbo patirtį, turimą vadovų kvalifikacinę kategoriją, lytį ir amžiaus grupes.
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal darbo patirtį:
Patirtis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Tik pedagoginė | 151 | 17 | 12 |
Ne švietimo įstaigos vadovo | 32 | 3 | 10 |
Švietimo įstaigos vadovo pavaduotojo | 137 | 40 | 30 |
Švietimo įstaigos vadovo | 73 | 25 | 35 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal turimą vadovų kvalifikacinę kategoriją:
Vadovų kvalifikacinė kategorija | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Be kategorijos | 259 | 40 | 16 |
Trečioji kvalifikacinė kategorija | 65 | 17 | 27 |
Antroji kvalifikacinė kategorija | 56 | 21 | 38 |
Pirmoji kvalifikacinė kategorija | 13 | 8 | 62 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal lytį:
Lytis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Vyrai | 72 | 21 | 30 |
Moterys | 321 | 65 | 21 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal amžiaus grupes:
Amžiaus grupė | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
iki 29 m. | 10 | 1 | 10 |
30-39 m. | 89 | 11 | 13 |
40-49 m. | 171 | 42 | 25 |
nuo 50 m. | 123 | 32 | 27 |
Švietimo įstaigos vadovo asmeninio veiksmingumo, strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo, mokėjimo mokytis, vadovavimo žmonėms ir vadovavimo ugdymui ir mokymuisi kompetencijos turi būti ne žemesnio nei pakankamo lygio (3 balai). Pateikiame visų pretendentų kompetencijų įvertinimo balų vidurkius ir detalią informaciją apie atskirų gebėjimų vertinimo rezultatus:
Asmeninis veiksmingumas | 3,01 |
Strateginis mąstymas ir pokyčių valdymas | 2,30 |
Mokėjimas mokytis | 2,96 |
Vadovavimas žmonėms | 2,42 |
Vadovavimas ugdymui ir mokymuisi | 2,33 |
Pretendentų duomenis pagal savivaldybes rasite čia.
Nuo 2015 m. liepos 30 d. iki 2016 m. gruodžio 31 d. atlikti 608 asmenų, siekiančių eiti švietimo įstaigų vadovų pareigas (toliau – pretendentas), kompetencijų vertinimai. Iš jų 212 pretendentų (35 %) atitiko pakankamo lygio reikalavimus ir 396 pretendentai (65 %) neatitiko pakankamo lygio reikalavimų. Pateikiame pretendentų vertinimo rezultatų pasiskirstymą pagal darbo patirtį, turimą vadovų kvalifikacinę kategoriją, lytį ir amžiaus grupes.
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal darbo patirtį:
Patirtis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Tik pedagoginė | 234 | 44 | 19 |
Ne švietimo įstaigos vadovo | 41 | 9 | 22 |
Švietimo įstaigos vadovo pavaduotojo | 265 | 123 | 46 |
Švietimo įstaigos vadovo | 68 | 36 | 53 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal turimą vadovų kvalifikacinę kategoriją:
Vadovų kvalifikacinė kategorija | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Be kategorijos | 396 | 98 | 25 |
Trečioji kvalifikacinė kategorija | 76 | 32 | 42 |
Antroji kvalifikacinė kategorija | 124 | 73 | 59 |
Pirmoji kvalifikacinė kategorija | 12 | 9 | 75 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal lytį:
Lytis | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
Vyrai | 129 | 44 | 34 |
Moterys | 479 | 168 | 35 |
Pretendentų vertinimo rezultatai pagal amžiaus grupes:
Amžiaus grupė | Vertinta | Pakankamas lygis | Pakankamas lygis % |
iki 29 m. | 23 | 7 | 30 |
30-39 m. | 144 | 40 | 28 |
40-49 m. | 256 | 94 | 37 |
nuo 50 m. | 185 | 71 | 38 |
Švietimo įstaigos vadovo asmeninio veiksmingumo, strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo, mokėjimo mokytis, vadovavimo žmonėms ir vadovavimo ugdymui ir mokymuisi kompetencijos turi būti ne žemesnio nei pakankamo lygio (3 balai). Pateikiame visų pretendentų kompetencijų įvertinimo balų vidurkius:
Kompetencija | Balų vidurkis |
Asmeninis veiksmingumas | 3,02 |
Strateginis mąstymas ir pokyčių valdymas | 2,52 |
Mokėjimas mokytis | 3,11 |
Vadovavimas žmonėms | 2,55 |
Vadovavimas ugdymui ir mokymuisi | 2,59 |
2011–2014 m.
Per trejetą metų (nuo 2011 iki 2014 m.) pagal 2011 metų liepos 1 dienos LR švietimo ir mokslo ministro patvirtintą naują konkursų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarką Lietuvos Respublikoje įvairių tipų švietimo įstaigų vadovų pareigoms buvo išrinkti 152 asmenys. Nauji vadovai pradėjo vadovauti 81 bendrojo ugdymo įstaigai, 33 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigoms ir 5 profesinio mokymo įstaigoms. Dar 33 naujus vadovus gavo kitų tipų švietimo įstaigos – daugiafunkciai centrai, pedagoginės psichologinės tarnybos, pedagogų švietimo, suaugusiųjų mokymo, kūno kultūros ir sporto centrai, specialiosios, meno, lengvosios atletikos mokyklos ir pan.
Visų naujųjų vadovų amžiaus vidurkis – 45 metai. Jauniausiajam atrankos dieną buvo suėję 31 metai, vyriausiajam – 65 metai. Pagal amžiaus grupes jie pasiskirstė taip:
iki 35 metų – 8;
36-40 metų – 28;
41-45 metų – 45;
46-50 metų – 32;
51-55 metų – 29;
56-60 metų – 9;
61 ir daugiau metų – 1.
Iki paskyrimo į naujas vadovavimo pareigas jie turėjo labai nevienodą vadovaujančiojo darbo patirtį. Dvidešimt vienas pretendentas visai neturėjo realaus vadovavimo įstaigai patirties, devyni turėjo vadovavimo ne švietimo įstaigai patirtį, trisdešimt du turėjo švietimo įstaigos vadovo (direktoriaus) patirties. Absoliučią daugumą naujųjų vadovų sudarė buvę švietimo įstaigų vadovų pavaduotojai. Tokių būta net devyniasdešimt.
Margai atrodo ir įgytų vadybinių kategorijų situacija. Pradėdami vadovo darbą, vadybinės kategorijos visai neturėjo 69 asmenys, trečiąją kategoriją turėjo 35 asmenys, antrąją – 46. Du naujieji švietimo įstaigų vadovai jau turėjo pirmąją vadybinę kategoriją.
Vadovais tapo 126 moterys ir 26 vyrai.
Atnaujinta: 2022-12-28